Astăzi, 𝟬𝟳.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮,
a fost termenul final de predare a Studiului de Fezabilitate pe sectorul
Ungheni-Iași-Tg.Neamț din autostrada A8!
Din păcate, am avut dreptate și inevitabilul s-a produs: nu
e finalizat Studiul de Fezabilitate!
Reamintesc faptul că durata de realizare a serviciilor de
proiectare este de 25 luni, din care 12 luni sunt alocate pentru
Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.
Scurt istoric (recent) al sectorului Ungheni-Iași-Tg. Neamț:
➡1. 27.08.2020 : finalizare Caiet
de Sarcini pentru obiectivul "Completarea/Revizuirea/Actualizarea
Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E. pentru
obiectivul Autostrada Târgu Neamț – Iași - Ungheni"
➡2. 01.09.2020 : lansare
licitație
➡3. 08.04.2021 : semnare contract
➡4. 07.05.2021 : eliberare Ordin
de Începere a Lucrărilor
Studiul de Fezabilitate completat trebuie să includă
următoarele:
a) Documentație tehnică, piese scrise și piese desenate
Revizuire/Completare/Actualizare Studiu de Fezabilitate
b) Studiu topografic revizuit/completat
c) Studiu geotehnic revizuit/completat
d) Studiu de trafic revizuit
e) Studiu de traseu revizuit/completat/actualizat
f) Documentație întocmită pentru evaluarea impactului asupra
mediului
g) Avizele și acordurile obținute
h) alte documente necesar a fi cuprinse în cadrul SF
revizuit/completat/actualizat, ex. documente suport
Întârzierile sunt extrem de mari, de ordinul lunilor de
zile, ca urmare a:
a) nerespectării cerințelor Comisiei Europene Jaspers (art.
2.3. din Caietul de Sarcini)
b) nedefinitivării alternativelor de traseu între
Lețcani-Golăiești
c) o mobilizare mediocră pe sectorul Târgu-Frumos - Lețcani
Etape de executat până la finalizare Studiului de
Fezabilitate:
➡1. includerea tuturor cerințelor
și recomandărilor legitime din partea Jaspers
➡2. finalizarea campaniei de
forare geotehnică pe Târgu-Frumos - Lețcani
➡3. demararea și finalizarea
campaniei de forare geotehnică pe Lețcani-Golăiești
➡4. finalizarea analizelor de
laborator pe probele geo din teren
➡5. finalizarea studiului de
trafic
➡6. finalizarea studiului de
traseu
➡7. realizarea studiului
hidrologic, hidrogeologic
➡8. realizarea studiului de
seismicitate
➡9. realizarea studiului
pedologic
➡10. realizarea studiului privind
ocuparea terenului-Exproprieri
➡11. alte studii
🚦Soluție pentru
deblocarea și accelerarea implementării acestui proiect:
✔1. sectorizarea celor 100 km de
la Tg.Neamt la Golăiești în 2 secțiuni respectiv sectiunea 1 : Tg Neamt-Letcani
(km 0 - km61) + sectiunea 2: Letcani-Golaiesti (km 61 - km100,14) conform caietului
de sarcini
✔2. obtinerea a 2 Certificate de
Urbanism pentru Tg Neamt-Letcani (km 0-61km) respectiv pentru Letcani-Golaiesti
(km 61-km100,14)
✔3. obținerea a 2 Acorduri de
Mediu pentru Autostrada Tg. Neamt-Letcani (Iasi Vest) respectiv Autostrada Letcani-Golaiesti
(Iasi Nord)
🚦Avantaje:
✔1. implementarea mai rapidă a
proiectării pe zona TârguNeamț-Lețcani - un adevărat cimitir "rutier"
pe DN 28 pentru participanții la trafic
✔2. rezolvarea blocajelor de la
Podu Iloaiei și Târgu Frumos prin maturizarea mai rapidă a proiectării pe
secțiunea TârguNeamț-Lețcani
✔3. Lansarea mai rapidă a
licitației de execuție pe tronsonul Târgu Neamț-Lețcani cu prioritate a
Variantelor Ocolitoare la profil de autostradă Podu Iloaiei și Târgu Frumos
✔4. corelarea proiectării V.O.
Iași-Est, podului de la Ungheni, a Spitalului Regional de Urgență și a
modernizării Aeroportului Iași cu autostrada Iași Nord (secțiunea
Lețcani-Golăiești)
E un scenariu pe care CNAIR il poate lua in calcul ACUM
avand in vedere ca in 2021 strategia de implementare era fezabila iar studiul
de fezabilitate în mai 2022 este încă imatur.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu