marți, 17 mai 2022

𝗣𝗥𝗢𝗣𝗨𝗡𝗘𝗥𝗘 𝗗𝗘 𝗜𝗠𝗣𝗟𝗘𝗠𝗘𝗡𝗧𝗔𝗥𝗘 𝗔𝗖𝗖𝗘𝗟𝗘𝗥𝗔𝗧𝗔̆ 𝗔 𝗔𝗨𝗧𝗢𝗦𝗧𝗥𝗔̆𝗭𝗜𝗜 𝗔𝟴 - 𝗦𝗘𝗖𝗧𝗢𝗥𝗨𝗟 𝗨𝗡𝗚𝗛𝗘𝗡𝗜-𝗜𝗔𝗦̦𝗜-𝗧𝗚.𝗡𝗘𝗔𝗠𝗧̦

 

Astăzi, 𝟬𝟳.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮, a fost termenul final de predare a Studiului de Fezabilitate pe sectorul Ungheni-Iași-Tg.Neamț din autostrada A8!

Din păcate, am avut dreptate și inevitabilul s-a produs: nu e finalizat Studiul de Fezabilitate!




Reamintesc faptul că durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 25 luni, din care 12 luni sunt alocate pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.

Scurt istoric (recent) al sectorului Ungheni-Iași-Tg. Neamț:

1. 27.08.2020 : finalizare Caiet de Sarcini pentru obiectivul "Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E. pentru obiectivul Autostrada Târgu Neamț – Iași - Ungheni"

2. 01.09.2020 : lansare licitație

3. 08.04.2021 : semnare contract

4. 07.05.2021 : eliberare Ordin de Începere a Lucrărilor

Studiul de Fezabilitate completat trebuie să includă următoarele:

a) Documentație tehnică, piese scrise și piese desenate Revizuire/Completare/Actualizare Studiu de Fezabilitate

b) Studiu topografic revizuit/completat

c) Studiu geotehnic revizuit/completat

d) Studiu de trafic revizuit

e) Studiu de traseu revizuit/completat/actualizat

f) Documentație întocmită pentru evaluarea impactului asupra mediului

g) Avizele și acordurile obținute

h) alte documente necesar a fi cuprinse în cadrul SF revizuit/completat/actualizat, ex. documente suport

Întârzierile sunt extrem de mari, de ordinul lunilor de zile, ca urmare a:

a) nerespectării cerințelor Comisiei Europene Jaspers (art. 2.3. din Caietul de Sarcini)

b) nedefinitivării alternativelor de traseu între Lețcani-Golăiești

c) o mobilizare mediocră pe sectorul Târgu-Frumos - Lețcani

Etape de executat până la finalizare Studiului de Fezabilitate:

1. includerea tuturor cerințelor și recomandărilor legitime din partea Jaspers

2. finalizarea campaniei de forare geotehnică pe Târgu-Frumos - Lețcani

3. demararea și finalizarea campaniei de forare geotehnică pe Lețcani-Golăiești

4. finalizarea analizelor de laborator pe probele geo din teren

5. finalizarea studiului de trafic

6. finalizarea studiului de traseu

7. realizarea studiului hidrologic, hidrogeologic

8. realizarea studiului de seismicitate

9. realizarea studiului pedologic

10. realizarea studiului privind ocuparea terenului-Exproprieri

11. alte studii

🚦Soluție pentru deblocarea și accelerarea implementării acestui proiect:

1. sectorizarea celor 100 km de la Tg.Neamt la Golăiești în 2 secțiuni respectiv sectiunea 1 : Tg Neamt-Letcani (km 0 - km61) + sectiunea 2: Letcani-Golaiesti (km 61 - km100,14) conform caietului de sarcini

2. obtinerea a 2 Certificate de Urbanism pentru Tg Neamt-Letcani (km 0-61km) respectiv pentru Letcani-Golaiesti (km 61-km100,14)

3. obținerea a 2 Acorduri de Mediu pentru Autostrada Tg. Neamt-Letcani (Iasi Vest) respectiv Autostrada Letcani-Golaiesti (Iasi Nord)

🚦Avantaje:

1. implementarea mai rapidă a proiectării pe zona TârguNeamț-Lețcani - un adevărat cimitir "rutier" pe DN 28 pentru participanții la trafic

2. rezolvarea blocajelor de la Podu Iloaiei și Târgu Frumos prin maturizarea mai rapidă a proiectării pe secțiunea TârguNeamț-Lețcani

3. Lansarea mai rapidă a licitației de execuție pe tronsonul Târgu Neamț-Lețcani cu prioritate a Variantelor Ocolitoare la profil de autostradă Podu Iloaiei și Târgu Frumos

4. corelarea proiectării V.O. Iași-Est, podului de la Ungheni, a Spitalului Regional de Urgență și a modernizării Aeroportului Iași cu autostrada Iași Nord (secțiunea Lețcani-Golăiești)

E un scenariu pe care CNAIR il poate lua in calcul ACUM avand in vedere ca in 2021 strategia de implementare era fezabila iar studiul de fezabilitate în mai 2022 este încă imatur.

Niciun comentariu: