În urma discuțiilor pe care le-am purtat cu Ministerul
Transporturilor, CNAIR și proiectanții aflăm că se încearcă recuperarea
întârzierilor apărute din faza incipientă în care se află sectorul
Ungheni-Iași-Tg. Neamț!
Reamintesc faptul că sectorul Ungheni-Iași-Tg. Neamț are o
întârziere de câteva luni (info aici - https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10216105535510973)
Analiza
Multicriterială 1 (AMC1) prin care se stabilesc alternativele de traseu a fost
revizuită după observațiile Jaspers emise încă de anul trecut.
Astfel, AMC1 revizuit pe sectorul Moțca - Podu Iloaiei s-a
depus, cu întârziere de 5 luni, la CNAIR pe 14.02.2022.
Se preconizează că AMC 1 Moțca - Ungheni se va transmite săptămâna viitoare. Campania de teren geotehnică (investigații și foraje geotehnice) este estimată a se finaliza până la sfârșitul lunii februarie 2022 pe secțiunea Moțca - Târgu Frumos. Ulterior campania va continua pe sectorul Târgu-Frumos - Lețcani cu termen de finalizare începutul lunii aprilie 2022. După finalizarea campaniei de teren, urmează interpretarea datelor în laboratoare de specialitate.
Din păcate, timpii pierduți nu mai pot fi recuperați astfel
că se va întârzia termenul de predare al Studiului de Fezabilitate, din moment
ce campaniile de teren (inclusiv forajele geotehnice) pe sectorul
Lețcani-Vânători-Golăiești nu au început și nu vor începe mai devreme de
aprilie 2022!
Este clar că termenul de finalizare a Studiului de
Fezabilitate se va decala și implicit toată etapa de proiectare va suferi o
corecție considerabilă de timp!
➡Fac un apel la autoritățile centrale,
avizatorii și instituțiile abilitate să accelereze acest proiect vital de
infrastructură mare pentru regiunea Moldova!
➡Fără pași concreți, un
management riguros și o etapă de avizare pro-activă, sectorul aferent județului
Iași din autostrada A8 riscă să nu înceapă mai devreme de anul 2025!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu