joi, 10 februarie 2022

CE LEGĂTURĂ EXISTĂ ÎNTRE AUTOSTRADA A1 SIBIU-PITEȘTI ȘI AUTOSTRADA A8 UNGHENI-IAȘI-TG. MUREȘ ?

 

    Pe 07.02.2022 după o lungă perioadă de licitație s-a semnat cel mai dificil (probabil!) sector de autostradă de până acum din România!

    Contractul de proiectare și execuție s-a semnat astăzi cu o asociere de firme din Turcia (unica ofertantă și singura rămasă în cursă) pentru un tronson de peste 31 de km lungime între Boița și Cornetu, cu zeci de lucrări de artă (7 tuneluri, 27 de viaducte, 22 de poduri și un ecoduct de peste 200 m lungime).

    


Sursa imaginii: hotnews.ro

    Contractul semnat pe o valoare de peste 4,25 mld de lei va include proiectarea (18 luni) și execuția (50 luni) acestui sector montan de pe Valea Oltului.  Licitația a fost cu precalificarea ofertanților, în faza incipientă depunând oferte mai multe firme, însă ca urmare a unei documentații tehnice slabe (de ex. studii geotehnice incomplete) a "rămas în cărți" doar consorțiul de firme din Turcia.

    Insuficiența studierii tehnice a traseului (sancționată încă din 2013 de către un studiu Jaspers) va pune presiune pe antreprenorul câștigător care va fi nevoit și obligat să corecteze și să suplimenteze cu studii geotehnice de detaliu pentru a putea construi durabil acest lot.

    Consider că cele 18 luni nu vor fi de ajuns pentru a "repara" Studiul de Fezabilitate astfel că asocierea din Turcia va uza de resurse logistice, umane și financiare considerabile pentru a livra în termenii contractuali.

Din această situație CNAIR trebuie să învețe și să nu mai repete asemenea experiențe pe un sector de 3 ori mai greu, dificil și energofag: sectorul montan al autostrăzii A8!

    Fără o finanțare corespunzătoare a viitoarei licitații de proiectare și execuție pe cei peste 200 km de la Tg. Mureș la Tg. Neamț, un caiet de sarcini "beton "(neatacabil și cu riscuri cuantificabile), precum și cu o licitație accelerată, cea mai importantă porțiune din autostrada A8 riscă să nu se execute în exercițiul bugetar european 2021-2027!


#monitorizareproiecte

#a8

Niciun comentariu: