𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀̆𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐌𝐎𝐋𝐃𝐎𝐕𝐄𝐈, 𝐈̂𝐍𝐂𝐎𝐓𝐑𝐎? 🚦
𝑀𝑜𝑛𝑖𝑡𝑜𝑟𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒
𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑒
𝑑𝑒
𝑖𝑛𝑓𝑟𝑎𝑠𝑡𝑟𝑢𝑐𝑡𝑢𝑟𝑎̆ 𝑖̂𝑛
𝑀𝑜𝑙𝑑𝑜𝑣𝑎
- 𝐸𝑝𝑖𝑠𝑜𝑑𝑢𝑙
𝟭𝟮/𝟮𝟬𝟮𝟮.
𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚
𝐀𝟕
𝐏𝐥𝐨𝐢𝐞𝐬̦𝐭𝐢-𝐏𝐚𝐬̦𝐜𝐚𝐧𝐢
✔𝑎)
𝑃𝑙𝑜𝑖𝑒𝑠̦𝑡𝑖-𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢 (63,25 𝑘𝑚)
Stadiu:
Licitație de EXECUȚIE lansată (3 loturi)
Lot 1 - Pe 𝟭𝟲.𝟬𝟲.𝟮𝟬𝟮𝟮
s-a semnat contractul de execuție.
Lot 2 - Pe 𝟬𝟴.𝟬𝟲.𝟮𝟬𝟮𝟮
s-a semnat contractul de EXECUȚIE pentru sectiunea Mizil-Pietroasele.
Lot 3 - Desemnarea castigatorului a fost atacata la CNSC,
contestatarii avand castig de cauza. Se asteapta sentinta definitiva de la CAB, urmand ca ulterior, posibil
CNAIR sa reevalueze ofertele. Se amână pentru 𝟬𝟱.𝟬𝟳.𝟮𝟬𝟮𝟮.
Din păcate,
în luna iulie 2022 am consemnat 𝟭 𝗮𝗻 + 𝟭 𝗹𝘂𝗻𝗮̆ de la lansarea licitației și încă mai avem
restant un contract de execuție de semnat!
Se
preconizează eliberarea Ordinului de Începere a Lucrărilor după 𝟭𝟱 𝘀𝗲𝗽𝘁𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 pe cele 2 loturi adjudecate!
Momentan nu
pot oferi un orizont de implementare global pentru execuția primilor kilometri
din autostrada spre Moldova!
✔𝑏)
𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢-𝐹𝑜𝑐𝑠̦𝑎𝑛𝑖 (82,44 𝑘𝑚)
Stadiu:
Licitație de EXECUȚIE lansată
Toate cele
4 loturi au fost lansate la licitație în februarie 2022.
Suntem în evaluarea ofertelor depuse.
Durata
estimativă a contractului de execuție este de 20 luni pentru tronsoanele 1+4, respectiv
de 26 luni pentru tronsoanele 2+3. Valoarea licitației este de 7,26 miliarde de
lei (inclusiv TVA).
✔𝑐)
𝐹𝑜𝑐𝑠̦𝑎𝑛𝑖-𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢 (96,05 𝑘𝑚)
Stadiu:
Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic în avizare. 𝗟𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗘𝗫𝗘𝗖𝗨𝗧̦𝗜𝗘 𝗻𝗲𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁𝗮̆!
SF-ul s-a
avizat în CTE pe 27.05.2022, iar pe 10.06.2022 s-a avizat și în CTE MT. Se va
redepune Proiectul Tehnic cu toate observațiile incluse în
04.07.2022-08.07.2022. Pe 28.06.2022 s-a emis Acordul de Mediu (cu o întârziere
de minim 2 luni) iar pe 30.06.2022 s-au avizat indicatorii tehnico-economici în
CIALP MDRAP. Urmează aprobarea HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul
III (estimarea inițială - trim II - s-a modificat) al anului 2022 se poate
lansa licitația de execuție. Estimarea inițială a CNAIR pentru lansarea
licitației de execuție în luna aprilie 2022 nu mai este valabilă astfel că se
va decala pentru luna iulie-august 2022.
✔𝑑)
𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢-𝑃𝑎𝑠̦𝑐𝑎𝑛𝑖 (77 𝑘𝑚)
Stadiu:
Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic în avizare. 𝗟𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗘𝗫𝗘𝗖𝗨𝗧̦𝗜𝗘 𝗻𝗲𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁𝗮̆!
Scurt
istoric : Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat SF-ul în CTE CNAIR. S-a obținut
Acordul de Mediu pe 𝟬𝟰.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat SF-ul și în CTE MT. Pe 𝟮𝟱.𝟬𝟱.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat HG de indicatori
tehnico-economici.
Proiectul
Tehnic a fost aprobat recent.
S-a decalat
estimarea pentru lansarea licitației de execuție condiționată de timpii
anteriori.
Estimarea
se mută din trimestrul II în 𝘁𝗿𝗶𝗺𝗲𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗜𝗜𝗜 𝟮𝟬𝟮𝟮 pentru lansarea licitației de
execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Cele 3 loturi au termenul
estimat, maximal, de execuție de 30 luni.
𝐈𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚/𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐀𝟕/𝐃𝐗 𝐏𝐚𝐬̦𝐜𝐚𝐧𝐢-𝐒𝐮𝐜𝐞𝐚𝐯𝐚-𝐒𝐢𝐫𝐞𝐭 (𝟏𝟎𝟏 𝐤𝐦)
Tip
Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic în lucru. 𝗟𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗘𝗫𝗘𝗖𝗨𝗧̦𝗜𝗘 𝗻𝗲𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁𝗮̆!
𝑃𝑎𝑠̦𝑐𝑎𝑛𝑖-𝑆𝑢𝑐𝑒𝑎𝑣𝑎 și 𝑆𝑢𝑐𝑒𝑎𝑣𝑎-𝑆𝑖𝑟𝑒𝑡
Întârzierile
din etapa de campanie geotehnică sunt cronice! Stadiul forajelor este cu mult
sub grafic. Se lucrează cu 3 utilaje pe Pașcani-Suceava și suntem la un stadiu
de execuție a forajelor geotehnice de aproximativ 80%.
Memoriul de
Prezentare actualizat pentru procedura de mediu se va depune în perioada 𝟬𝟰.𝟬𝟳.𝟮𝟬𝟮𝟮-𝟬𝟴.𝟬𝟳.𝟮𝟬𝟮𝟮 la CNAIR.
Până nu se
va realiza campania de teren, nu se poate finaliza Studiul de Fezabilitate și
implicit nu se poate estima un calendar pentru obținerea Acordului de Mediu.
Estimarea actuală pentru finalizarea SF pe Pașcani-Suceava este luna 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝟮𝟬𝟮𝟮. Din păcate NU se va respecta acest
termen!
Pe
subsectorul Suceava-Siret avem 1 foreză și timid sperăm să crească mobilizarea
după rezolvarea unor probleme locale. Încă se menține estimarea de predare a
SF-ului pe acest subsector în luna 𝗱𝗲𝗰𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮. Stadiul este unul total
nesatisfăcător cu "progres" de 1% față de ultima raportare cu 14 zile
în urmă.
𝐈𝐈𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟖 𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢-𝐈𝐚𝐬̦𝐢-𝐓𝐠. 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭.
✔𝑎) 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖 (1,1 𝑘𝑚)
Tip
Licitație: Studiu de Fezabilitate
Deși am
ieșit din calendarul de obținere a Acordului de Mediu pentru luna iunie 2022,
cu toate acestea un mic pas procedural a fost depășit, respectiv obținerea unei
expertize de la INHGA ce creează premise pentru proiectant să actualizeze
documentația de mediu și să depună pentru obținerea avizului de GA. Mă
bucur că am fost util și am ajutat deblocarea acestei proceduri prin discuții
cu proiectantul și CNAIR. Ulterior cu avizul ABA PRUT-BARLAD obținut, se poate
relua procedura de mediu (depunerea documentații de mediu + dezbateri + emitere
draft AM + AM propriu-zis). Lipsa de corelare între instituțiile statului român
și sincopele de înțelegere a acestui proiect au condus către nerespectarea
calendarului de obținere a Acordului de Mediu în 𝗶𝘂𝗻𝗶𝗲
𝟮𝟬𝟮𝟮.
Însă sperăm că în 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁-𝘀𝗲𝗽𝘁
𝟮𝟬𝟮𝟮
vom avea Acordul de Mediu obținut.
Sper să se depășească aceste întârzieri și să se lanseze 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗮 𝗱𝗲 𝗣𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲
+ 𝗘𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲 𝗰𝗮̆𝘁𝗿𝗲 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝘂𝗹
𝗮𝗻𝘂𝗹𝘂𝗶
𝟮𝟬𝟮𝟮!
✔𝑏) 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖-𝐼𝑎𝑠̦𝑖-𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦ (100,14 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
Începem să ne obișnuim cu întârzierile, inclusiv pe A8 și ne
adaptăm la noul termen de finalizarea SF: 𝟮𝟵.𝟬𝟴.𝟮𝟬𝟮𝟮
(+ 3 luni întârziere).
Se menține estimarea cu aprobarea Analizei Multicriteriale 1 pentru 𝟭𝟬.𝟬𝟳.𝟮𝟬𝟮𝟮.
Sperăm că vom depăși acest pas mic dar extrem de important pentru asigurarea
unui parcurs predictibil pentru SF. Campania geotehnică este finalizată pe
sectorul Moțca-Podu Iloaiei.
Din păcate am avut dreptate când am afirmat că "Îmi
mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6
luni (30 luni) si nu doar 25 luni!" În 2021 eram acuzat că nu am dreptate.
În 2022 s-a adeverit!
✔𝑐)
𝑇𝑔.
𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦-𝑇𝑔. 𝑀𝑢𝑟𝑒𝑠̦ (211 𝑘𝑚)
Tip
Licitație: Studiu de Fezabilitate în avizare. 𝗟𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁̦𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗣𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲+𝗘𝗫𝗘𝗖𝗨𝗧̦𝗜𝗘 𝗻𝗲𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁𝗮̆!
Sectorul montan al A8 are 3 secțiuni: secțiunea 1 + 3
incluse în PNRR, secțiunea 2 inclusă în POT.
Procedura de mediu pe sectoarele din PNRR are un ritm de
implementare satisfăcător deoarece problematica de mediu este minimală și
documentația tehnică era încă din 2021 matură. Este unul din motivele pentru
care am materializat și aplicat în 2021 în Minister Strategia de implementare
gândită în MVA (Moldova Vrea Autostradă) încă din 2020.
Recent au
avut loc ședințele procedurale la APM-urile din zonă pentru a maturiza Acordul
de Mediu. S-au depus studiile de mediu (RIM+EAM+SEICA) pe secțiunea 3 astfel că
s-au programat ședințele de dezbatere publică respectiv pe 𝟬𝟭-𝟬𝟮-𝟬𝟯.𝟬𝟴.𝟮𝟬𝟮𝟮 la primăriile din județul Mureș.
Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare
pe secțiunile incluse în PNRR.
Pe
secțiunea 2 - non-PNRR (Miercurea Nirajului-Leghin)
procedurile sunt mai imature, urmând a fi depuse în curând documentațiile de
mediu.
Pe
secțiunea 3 - PNRR (Leghin-Moțca) pe 𝟬𝟰.𝟬𝟳.𝟮𝟬𝟮𝟮 se estimează depunerea studiilor de
mediu (RIM+EAM+SEICA) la APM Neamț.
Date fiind
noile termene s-a depășit și propriul meu calendar generos
(https://www.facebook.com/covasnianu.adrian/posts/10216022187427323) astfel că
nu vom avea Acord de Mediu mai devreme de 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁-𝘀𝗲𝗽𝘁𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 pe secțiunile din PNRR. Pe
secțiunea non-PNRR nu pot estima un termen de obținere a Acordului de Mediu.
𝐈𝐕. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟏𝟑 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮 (𝟏𝟔𝟓 𝐤𝐦)
Tip
Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
Update 𝟯𝟬.𝟬𝟲.𝟮𝟬𝟮𝟮: Ca urmare a imposibilității
acoperirii costurilor cu campania de foraje geotehnice și a lucrărilor de artă
adiționale apărute în urma alegerii traseului, proiectantul a solicitat
încetarea contractului. Se analizează în CNAIR situația contractului. Din
perspectiva campaniei de teren, recent CNAIR a trimis o echipă de geotehnicieni
pentru a verifica caracteristicile campaniei geotehnice (poziția forajelor,
adâncimea forajelor, numărul necesar de foraje). Timp de 3 săptâmâni vor
verifica terenul.
Am întrebat
în ședința CNAIR ce tip de licitație va (re)lansa pe A13 : Studiu de
Fezabilitate sau Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic. Încă nu se știe! Este
foarte important ce tip de licitație se va relansa!
𝐕.
𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮 - 𝐏𝐢𝐚𝐭𝐫𝐚-𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭̦ (𝟓𝟐 𝐤𝐦)
Tip
Licitație: Studiu de Fezabilitate
Se lucrează
la studiile geotehnice, în teren fiind 3 foreze. Campania geotehnică a ajuns la
un grad de execuție de 43% (34 % la raportările anterioare). Procedura de mediu
continuă, recent fiind depus memoriul de prezentare.
Termenul
estimat de predare a SF (𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝟮𝟬𝟮𝟮) nu va fi respectat.
𝐕𝐈. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜𝐬̦𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 (𝟕𝟔 𝐤𝐦)
Tip
Licitație: Studiu de Fezabilitate
Traseul
este definitivat astfel că și campania de teren este demarată.
Studiile geotehnice avansează iar arheologia a ajuns la 15%.
𝐕𝐈𝐈. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥
𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬
𝐓𝐢𝐬̦𝐢𝐭̦𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢𝐭̦𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)
Tip
Licitație: Studiu de Fezabilitate
!!! Update 𝟯𝟬.𝟬𝟲.𝟮𝟬𝟮𝟮 : NU AVEM NICIUN PROGRES în
legătură cu acest proiect care se pare va fi realizat la nivel de drum
TransRegio = va fi ÎNGROPAT! Concluzie : județul VASLUI nu merită drumuri
rapide! Contractul este suspendat!
--------------------------------------------------------------------------
Ca o
concluzie generală, întârzierile, sincopele, bâlbele tind să se cronicizeze și
lunile de stagnare pot afecta angajamentelor României vis-a-vis de PNRR și POT!
𝐂𝐨𝐧𝐬𝐢𝐝𝐞𝐫 𝐜𝐚̆ 𝐩𝐫𝐢𝐧 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐦𝐞𝐝𝐢𝐮𝐥 𝐮𝐧𝐮𝐢 𝐦𝐚𝐧𝐚𝐠𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭 𝐫𝐢𝐠𝐮𝐫𝐨𝐬, 𝐚𝐥 𝐮𝐧𝐞𝐢 𝐜𝐞𝐥𝐮𝐥𝐞 𝐝𝐞 𝐜𝐫𝐢𝐳𝐚̆ 𝐝𝐞𝐝𝐢𝐜𝐚𝐭𝐞 𝐥𝐚 𝐧𝐢𝐯𝐞𝐥 𝐝𝐞 𝐂𝐍𝐀𝐈𝐑/𝐌𝐓 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐌𝐨𝐥𝐝𝐨𝐯𝐞𝐢/𝐢𝐧𝐜𝐥𝐮𝐬𝐞 𝐢𝐧 𝐏𝐍𝐑𝐑, 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐭𝐫-𝐨 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐞𝐧𝐭𝐫𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐢𝐧𝐟𝐫𝐚𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐚̆ 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐧𝐢𝐯𝐞𝐥𝐮𝐥 𝐚𝐝𝐦𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐞, 𝐬𝐞 𝐩𝐨𝐚𝐭𝐞 𝐚𝐜𝐜𝐞𝐥𝐞𝐫𝐚 𝐬𝐢 𝐬𝐞 𝐩𝐨𝐭 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐩𝐞𝐫𝐚 𝐢̂𝐧𝐭𝐚̂𝐫𝐳𝐢𝐞𝐫𝐢𝐥𝐞.
Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu