𝗜. 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹
𝗧𝗴.
𝗠𝘂𝗿𝗲𝘀̦-𝗧𝗴. 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁̦
Cele 3
subsecțiuni se află în diferite stadii de proiectare.
2 secțiuni
(S1+S3) au asigurată finanțarea pentru execuție încă din 2021, din timpul
mandatului USR de la Transporturi.
Secțiunea 1
(Tg. Mureș-Miercurea Nirajului) și Secțiunea 3 (Moțca-Leghin) se află în 2022
în etapa de obținere a Acordului de Mediu. Conform celor mai recente estimări,
în luna 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 se preconizează obținerea Acordului
de Mediu și lansarea licitației de Proiectare+Execuție în 𝗱𝗲𝗰𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮.
Secțiunea 2
(Miercurea Nirajului-Leghin) se află într-un stadiu incipient al obținerii
Acordului de Mediu. În funcție de maturizare și condiționat de obținere Acord
de Mediu către finalul anului 2022, se poate lansa licitația de
Proiectare+Execuție în 𝗶𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟯.
𝗜𝗜. 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝗧𝗴. 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁̦-𝗜𝗮𝘀̦𝗶-𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶
Recent
(04.10.2022) a fost înaintată Analiza Multicriterială faza 2 cu privire la
alternativele de traseu către Jaspers. Din păcate, așa cum precizez de mult
timp, inevitabilul s-a produs: proiectarea a întârziat oficial cu 𝗺𝗶𝗻𝗶𝗺 𝟲 𝗹𝘂𝗻𝗶 și posibil se vor transforma în cel puțin 𝟵 𝗹𝘂𝗻𝗶, deoarece al doilea termen de predare
al Studiului de Fezabilitate, estimat pentru 𝟮𝟯.𝟭𝟭.𝟮𝟬𝟮𝟮, cu siguranță nu se va respecta.
Date fiind aceste întârzieri, am solicitat în
ședință, condiționat de finalitatea și agrearea traseelor de către
Jaspers+Cnair, un 𝗰𝗮𝗹𝗲𝗻𝗱𝗮𝗿 𝗰𝗹𝗮𝗿, 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘀𝘁 𝘀̦𝗶 𝘃𝗲𝗿𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝗯𝗶𝗹 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗲𝗶 𝗱𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲!
Am întrebat
câte luni suplimentare sunt necesare realizării studiilor de teren neefectuate
pe sectorul Podu-Iloaiei-Lețcani-Vânători-frontieră RO, inclusiv prelucrarea în
laboratoare de specialitate. Se pare că vor fi necesare adițional minim 4 luni
de la momentul T0 (acceptare trasee Jaspers). ca urmare a acestor noi
informații, estimez că mai devreme de 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟯 nu se va finaliza Studiul de
Fezabilitate. 𝗥𝗲𝘇𝘂𝗹𝘁𝗮𝘁𝘂𝗹 𝗽𝗼𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹 = 𝗶̂𝗻𝘁𝗮̂𝗿𝘇𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗽𝗿𝗼𝘅𝗶𝗺𝗮𝘁𝗶𝘃 𝟭𝟮 𝗹𝘂𝗻𝗶! Doar pentru Studiul de
Fezabilitate!
Pentru a
ajuta, debloca și comprima discuțiile (interminabile pe rentabilitatea
economică a A8) dintre proiectant-Cnair-Jaspers, am transmis oficial către MT
și Proiectant o analiză proprie pe dinamica fondului locativ și eferverscența
Autorizațiilor de Construire. Aceste informații pot ajuta și justifica traficul
preconizat și tipul de profil pe sectorul Lețcani-Iași-frontieră. Argumentația
completă aici :
𝗜𝗜𝗜. 𝗽𝗼𝗱 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶
Recent s-a
transmis (început 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮) documentația de mediu actualizată
către APM Iași. În funcție de calitatea documentației, în luna 𝗻𝗼𝗶𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 se poate elibera Acordul de Mediu.
Condiționat de asigurarea finanțării în 2023 se poate lansa licitația de
Proiectare+Execuție.
Continuăm
monitorizarea și susținerea A8 prin participarea activă la ședințele de la
CNAIR și de la Prefectura Iași!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu