vineri, 14 februarie 2014

Treceti camioane romane Carpatii? Sau nu!

Analizand Strategia de autostrazi a Guvernului pana in 2018 obsevam ca pentru a relationa Bucurestiul de Chisinau, operatorii de transport vor fi nevoiti sa traverseze muntii Carpati de doua ori.

Vizualizand reprezentarea cartografica mai sus mentionata se observa ca cea mai facila, rapida si "economica" autostrada pe relatia Bucuresti-Chisinau a fost abandonata. De ce?
De ce nu mai reprezinta o actualitate fostul Coridor Pan European IX pe Valea Barladului care putea fi materializat cu fonduri U.E. in procent de 85 % sau chiar 95 % in procedura accelerata?
Sa facem un exercitiu de imaginatie!
Presupunem ca suntem in 2018 si s-au inaugurat si autostrazile Ploiesti-Brasov, Brasov-Bacau si Bacau-Iasi-Ungheni. Avem un transportator care trebuie si intentioneaza a ajunge pe AUTOSTRADA de la Bucuresti la Chisinau.
Avem urmatoarea varianta:
via A3 (Bucuresti-Ploiesti-Brasov) - o prima "catarare montana", apoi Brasov-Bacau - o a doua "catarare montana" urmata de o coborare, apoi Bacau-Iasi-Ungheni. De aici incepe distractia pe drumul republican (un fel de drum judetean) R1 pana la Chisinau. Calcul simplu pe actualele drumuri nationale si republicane ne returneaza urmatoarea valoare: 620 de kilometri.

Varianta mai simpla ar fi fost urmatoarea: via DN 2 Bucuresti-Focsani-Tisita (sau chiar pe A3 pana la Dumbravita) si ulterior Tecuci-Barlad-Husi-Albita. In total : 431 de kilometri.

Din cele expuse anterior se nasc mai multe intrebari:

1. Sa inteleg ca preferam sa facem un ocol prin Brasov, sa traversam Carpatii de 2 ori si de la Ungheni sa mergem pe drumul republican in dauna unei relatii rapide via Valea Barladului?
2. Preferam sa finantam Brasov-Bacau in dauna Tisita-Albita? Brasov-Bacau
2.Care e cea mai mare vama de pe frontiera de est a Romaniei? Ungheni sau Albita?
3. Care este cea mai rapida, buna si economica ruta spre Chisinau dinspre Bucuresti? via R1 (drum cu imbracaminte usoara si duistrusa, un fel de DJ in Moldova) sau via M1 (cel mai bun drum din Moldova, un fel de DN1, modernizat).

Personal, consider ca este o varianta gresita materializarea autostrazii via Ungheni inainte de a lega Tisita/Focsani de Albita pe autostrada. Traficul de camioane care aduce un plus economiei locale si regionale trece prin Albita si nu prin Ungheni.

Intru sustinerea acestui argument atasez si imaginea urmatoare:



 Care este cea mai comoda si corecta varianta?


Update 16.02.2014 

Ce era doar un zvon si o propunere fantezista devine realitate!
RETEAUA DE AUTOSTRAZI IN ROMANIA in viziunea actualului Guvern este urmatoarea:

Imaginea de mai sus a fost confirmata in urma unor adrese formulate catre CNADNR, institutia publica respectiva validand ulterior informatiile.

Cu alte cuvinte, Tisita-Albita nici macar nu mai reprezinta o idee, un concept, o linie neagra! 

Niciun comentariu: